Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Czy jest sens wygłuszać nadkola?Czy coś daje?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Zorr
    gieu, wrócę do tematu uszczelek...

    Tutaj jest bardzo bardzo fajny sklep z uszczelkami samochodowymi:
    USZCZELKI SAMOZACISKOWE KRAWĘDZIOWE - Uszczelka samochodowa :: Uszczelki24.pl - najszczelniejszy sklep w sieci
    - jak myślicie czy któraś by się nadała (na pewno tylko która?)
    - a może jest ktoś z Leszna i mógłby podjechać i przetestować różne warianty w sklepie (a my zrobimy grupowe zamówienie w zamian za pozwolenie jednemu z nas na testowanie)
    Żadna z nich nie ma takich wymiarów, jak uszczelki z Superba/Yeti, czy VW. Co prawda kowal 2002 pisał, że u niego drzwi z ta uszczelka z Superba cieżko się zamykały, wiec być może trzeba szukać czego mniejszego.
    Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

    Komentarz


    • #77
      gieu, trochę się w temacie rozglądałem
      tutaj jest jest fajny wybór samoprzylepnych uszczelek EPDM z filmikami
      Uszczelki sklep
      jakieś 10mm szerokości na 5mm albo 10m wysokości powinna pasować.

      Szukam jakiegoś dostawcy z Wrocka, gdzie mógłbym podjechać i wybadać bo bez faktycznego sprawdzenia stopnia kompresji trudno oszacować co by pasowało.

      Zastanawiam się też, nad możliwością montażu po stronie kabiny a nie na drzwiach.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz


      • #78
        Uszczelka musi być grubsza, bo szpara między drzwiami i karoserią jest nierówna na całej długości więc uszczelka musi to zniwelować. Co do przyklejenia na karoserię to dziwnie to trochę wygląda, na drzwiach tak się nie rzuca w oczy.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #79
          kowal 2002, myślisz że drzwi mają większe szpary niż 10mm?
          z tym pomysłem z przyklejaniem na karoserie to też jeszcze "nie widzę tego"
          aczkolwiek plusem jest możliwość stosowania szerszych uszczelek oraz uginanie się uszczelki w kierunku klejenia
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz


          • #80
            w temacie wygłuszenia - może to nie wina samego samochodu a ..... drogi ?
            wlasnie wróciłem z niemcowni ( ponad 2kkm) i jadąc A38 ( całą jej długością ) doznałem szoku :shock:
            na pewnych odcinkach zupełna cisza w aucie - radyjko wyskalowane na "6" więc w miarę cicho, prędkość ok. 140-150 kmh ...
            normalnie jestem mile zaskoczony, że to wlasnie droga ma wpływ na poziom hałasu a nie tylko opony, czy kiepskie wygłuszenie samochodu .
            późniejsza "przeprawa" A4 w PL już przyniosła całkiem odmienne doznania do których jestem / byłem przyzwyczajony - radio na 8-9 mimo tej samej prędkości .....
            OII sprzedana


            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

            Komentarz


            • #81
              kapi, zapewniam Cię, iż łatwiej będzie poprawić samochód niż drogę w Polsce ...
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz


              • #82
                to to na pewno :szeroki_usmiech
                OII sprzedana


                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez kapi
                  na pewnych odcinkach zupełna cisza w aucie
                  To samo zauważyłem na naszych drogach o różnej chropowatości nawierzchni na oponach Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16 91V, które są niestety dość głośne :evil:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz


                  • #84
                    Ktos juz moze znalazl jakies dodatkowe uszczelki ktore mozna zamontowac w Octavce?
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz


                    • #85
                      Ktos juz moze znalazl jakies dodatkowe uszczelki ktore mozna zamontowac w Octavce?
                      Na chwilę obecną pozostaje chyba patent kowala 2002 z uszczelką z S2.

                      kowal 2002,
                      Jak obecnie sprawuje się ta uszczelka przy zamykaniu? Drzwi zamykasz normalnie, czy trzeba nimi 'walić'?
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz


                      • #86
                        adaś, jest już dużo lepiej. Nie trzeba dużej siły do zamknięcia, czasem zatrzasną się nawet same "z rozpędu", bez popychania. Ponadto stwierdzam to, co już ktoś tu napisał; w tej chwili główną przeszkodą w lekkim zamykaniu jest "poduszka powietrzna" jaka tworzy się wewnątrz auta przy zamykaniu drzwi. Jak uchylę którąś z szyb, lub mam otwarty bagażnik to drzwi zamykają się prawie "normalnie".
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #87
                          kowal 2002,

                          A planujesz dać takie uszczelki na pozostałe drzwi?
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz


                          • #88
                            Planuję na pewno taką uszczelkę u pasażera, ale są ważniejsze mody do zrobienia, więc nie wiem jak szybko uda się to zrobić...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz


                            • #89
                              To jest dobra strategia - zacząć od przodu i później najwyżej tył. Za 100PLN to jakichś wielkich modów chyba się nie zrobi - chyba że zestaw chlapaczy
                              Jak będziesz miał chwilę, to zrób dodatkowe fotki jak ta uszelka idzie wokół drzwi.
                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Zamieszczone przez AdamB
                                kowal 2002, wstawisz jakies foto tego eksperymentu, ja sie zastanawialem nad dodatkowa uszczelka od VW jetty , ona ma podwojna cos jak Superb II
                                Na szybko telefonem...
                                Niestety w OII jest ciaśniej niż w SII i ta uszczelka wchodzi bardzo ciasno. Na początku bałem się, że uszkodzi zamek ( był bardzo naprężony ) ale teraz, po tygodniu w miarę się ułożyła i jest nawet akceptowalnie ( nie trzeba walić drzwiami )...
                                kowal 2002mMożesz wzucić jeszcze zdjęcia od dołu drzwi i od strony zawiasów? Czy ta uszczelka przylega Ci do kroserii na całej długości? Szczególnie chodzi mi o okolicę zamka i cały bok od strony zawiasów.

                                Jak widać na Twoich zdjęciach ta uszczelka w podstawie jest z jednej strony 'otwarta'. Ta otwarta strona idzie od strony wnętrza samochodu, czy od strony drzwi?
                                Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                Komentarz


                                • #91
                                  Przymierzam sie do wyciszenia auta, szczegolnie dzwieku dochodzacego z nadkoli.
                                  Mam dylemat co do materialu do tego celu.
                                  Generalnie wszedzie polecane sa maty drogie STP.

                                  Ale z opisu tych mat wynika ze sa to maty tlumiace drgania blachy.
                                  Wiec zastanawia mnie czy takie maty zapewniaja izolacje dzwiekowa, czy stanowia bariere dla przenikajacych z zewnatrz dzwiekow.

                                  Nie wiem czy nie lepszym rozwiazaniem jest zastosowanie mat filcowych lub piankowych.

                                  Poprosze o wypowiedzi osob, ktore maja w tym temacie doswiadczenie.
                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                  Jeżdżę w blasku
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    W Fordzie Focusie I kombi, lepsza wersja wyposażenia (nówka, wówczas rocznik 2000. W rodzinie od 2000 do 2008r) nadkola były wyłożone jakimś materiałem - prawie jak wykładziny w tańszych autach, krótkie włoski z tworzywa na plastikowej bazie (jakiś filc?) - rezultat - o wieeeeele cichsze odgłosy uderzających kamyków o nadkole. Jeśli ktoś powozi się po żwirówkach, grysach itp itd, to duża korzyść... myło się to normalnie Karcherem, może odrobinę trudniej niż gładki plastik ale nie było z tym problemów. Nie wiem czemu to takie rzadkie rozwiązanie, sprawdzało się.
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez zsolpyw
                                      Przymierzam sie do wyciszenia auta, szczegolnie dzwieku dochodzacego z nadkoli.
                                      Mam dylemat co do materialu do tego celu.
                                      Generalnie wszedzie polecane sa maty drogie STP.

                                      Ale z opisu tych mat wynika ze sa to maty tlumiace drgania blachy.
                                      Wiec zastanawia mnie czy takie maty zapewniaja izolacje dzwiekowa, czy stanowia bariere dla przenikajacych z zewnatrz dzwiekow.

                                      Nie wiem czy nie lepszym rozwiazaniem jest zastosowanie mat filcowych lub piankowych.

                                      Poprosze o wypowiedzi osob, ktore maja w tym temacie doswiadczenie.
                                      w zasadzie to STP są tanie

                                      Z tego co się zorientowałem (tak w skrócie):
                                      Zerknij na tego linka: Link
                                      Materiały STP zostały scharakteryzowane w 4 podstawowych atrybutach:
                                      Vibration Absorption - Absorpcja wibracji, wibrujące materiały podobnie z resztą jak membrana głośnika wytwarzają dźwięki,
                                      Sound Absorption - Absorpcja dźwięku, czyli zdolność materiału do przetworzenia fali dźwiękowej w energię. (Wytłumienia go)
                                      Sound Insulation - Izolacja dźwięku, w dużym przybliżeniu będzie to zdolność do odbicia dźwięku i lub jego rozproszenia.
                                      Thermo Insulation - Izolacja termiczna

                                      Teraz, lekkie pianki nie tłumią za dobrze wibracji, natomiast ciężkie maty bitumiczne nie pochłaniają za dobrze dźwięków. Dorzuć do tego jeszcze różne częstotliwości, różne źródła dźwięku w różnych miejscach i mamy niezły mix, dlatego co do materiału(ów) to najlepiej dać i taki i taki albo ewentualnie jakiś wielowarstwowy, gdyż każdy materiał, warstwa służy czemuś innemu.
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        W nadkolu powinno być wyciszenie. Kupiłem w ASO koszt 22zł , bo miałem głośno i myślałem że nie mam. Jak się okazało to były tylko nie zamocowane, tylko sobie luźno leżały teraz mam po dwa w nadkolu i jest ciszej.
                                        Drzwi wyciszyłem tym APAMA® acoustic project - panele akustyczne, izolacja akustyczna, producent materiałów akustycznych
                                        Jest to pianka samoprzylepna , myślę aby tym wygłuszyć bagażnik i nadkola z tyłu.
                                        Jakiś czas jeździłem bez tapicerki na drzwiach a tylko z tym wygłuszeniem grubość 5mm, wrażenie miałem jakbym jeździł z tapicerką.
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Tak czytam czytam i czytam i nie wiem nic....

                                          Będę wymieniał parownik od klimy u siebie także przy okazji chciałbym wyciszyć ścianę grodziową. Z tego co wyczytałem to mata filcowa powinna być ok.
                                          Nie interesują mnie maty po 200-300 zł z prostego powodu nie stać mnie na nie.

                                          Mógłby ktoś podesłać link jaką matę filcową stosował u siebie i zdaje ona egzamin ? Bo niestety na tym moim zadupiu to tylko allegro zostaje

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Zamieszczone przez Podbiel
                                            Dzisiaj jechałem golfem ojca i wcale nie jest ciszej ( pewnie wina silnika golf to 1.9TDI a octa 1.6 mpi ) za to zdecydowanie mniej słychać szum po powrocie porównałem drzwi i okazało się że octavia ma o jedna uszczelkę mniej... Trzeba by pomyśleć o przystosowaniu takiej uszczelki...
                                            GOLF

                                            ]Obrazek"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

                                            Octa

                                            ]Obrazek"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
                                            Zainwestowalem w takie uszczelki z Golfa. Dorwalem trzy sztuki na allegro za 40-50 zl kazda. Okleilem drzwi kierowcy i nie moglem ich zamknac :diabelski_usmiech Ostatecznie sie udalo, uszczelka sie troche ulezala i po kilku dniach, przy otwrtych szybach, nawet dosc lekko sie drzwi zamykaly, ale poniewaz nie specjalnie slyszalem efekty jej zastosowania to ja zerwalem. Uszczelki ostatecznie duzo lepiej sprawdzily sie w wysluzonym Citroenie C3 mojej zony ;-)
                                            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              W końcu zabrałem się za to co chodziło mi po głowie od dłuższego czasu - czyli wyklejenia nadkoli z tyłu. Użyłem pianki samoprzylepnej grubości 1 cm o niewyszukanej nazwie i niewygórowanej cenie. Efekt: jest ciszej - teraz zacząłem słyszeć przednie opony. Trzeba będzie więc wykleić przód, ale to w przyszłości. W sumie skończyło się na wyklejeniu wnęk, czyli pianka poszła na karoserię, bo nadkola (przynajmniej w 4x4) są z jakiegoś włochatego materiału, którego nic się nie trzyma - no może oprócz brudu :szeroki_usmiech
                                              Dodam, ze skończyłem tez drugi etap wymiany uszczelek drzwi (na te miękkie) i tutaj też duża poprawa w wyciszeniu - o dziwo najbardziej dotyczy to dzwięku silnika.

                                              [ Dodano: Nie 11 Sie, 13 10:33 ]
                                              Idąc za ciosem i starając się zdążyć przed nadchodzącym wyjazdem urlopowym, wykleiłem przednie nadkola. Tak jak w przypadku tyłu, wykleiłem wnęki włącznie z błotnikami. Efekt...lepszy od spodziewanego Teraz mogę pewnie opowiedzieć na pytanie pojawiające się w tytule - naprawdę warto. Do wyklejenia przodu użyłem droższych mat o lepszym wskaźniku tłumienia o grubości 6mm, bo chciałem, jeżeli to możliwe, zniwelować przy okazji dzwięk silnika. Tutaj też jest poprawa.
                                              IMO, biorąc pod uwagę nakład pracy i środków w porównaniu z efektem, jest to dobra inwestycja. Uzyskujemy więcej ciszy w środku auta, czyli dla miłośników CA, więcej muzyki Przy okazji, można zrobić przegląd tego co dzieje się za nadkolami, wyszyścić syf i namierzyć ewentualne ogniska korozji. Niestety czeka mnie zrobienie kilku zaprawek po urlopie
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                kowal 2002, wrzucisz zdjecia jak wyglada na caly drzwiach, od spodu, okolice zawiasu itd. Przymierzam sie do takiego patentu zeby. zmniejszyc szum

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X