Zamieszczone przez Zorr
[O2] Czy jest sens wygłuszać nadkola?Czy coś daje?
Zwiń
X
-
gieu, trochę się w temacie rozglądałem
tutaj jest jest fajny wybór samoprzylepnych uszczelek EPDM z filmikami
Uszczelki samoprzylepne, gumowe, epdm, silikonowe, kontenerowe. Moskitiery i siatki przeciw owadom. Plandeki samochodowe.
jakieś 10mm szerokości na 5mm albo 10m wysokości powinna pasować.
Szukam jakiegoś dostawcy z Wrocka, gdzie mógłbym podjechać i wybadać bo bez faktycznego sprawdzenia stopnia kompresji trudno oszacować co by pasowało.
Zastanawiam się też, nad możliwością montażu po stronie kabiny a nie na drzwiach.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Uszczelka musi być grubsza, bo szpara między drzwiami i karoserią jest nierówna na całej długości więc uszczelka musi to zniwelować. Co do przyklejenia na karoserię to dziwnie to trochę wygląda, na drzwiach tak się nie rzuca w oczy.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, myślisz że drzwi mają większe szpary niż 10mm?
z tym pomysłem z przyklejaniem na karoserie to też jeszcze "nie widzę tego"
aczkolwiek plusem jest możliwość stosowania szerszych uszczelek oraz uginanie się uszczelki w kierunku klejeniaJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
w temacie wygłuszenia - może to nie wina samego samochodu a ..... drogi ?
wlasnie wróciłem z niemcowni ( ponad 2kkm) i jadąc A38 ( całą jej długością ) doznałem szoku :shock:
na pewnych odcinkach zupełna cisza w aucie - radyjko wyskalowane na "6" więc w miarę cicho, prędkość ok. 140-150 kmh ...
normalnie jestem mile zaskoczony, że to wlasnie droga ma wpływ na poziom hałasu a nie tylko opony, czy kiepskie wygłuszenie samochodu .
późniejsza "przeprawa" A4 w PL już przyniosła całkiem odmienne doznania do których jestem / byłem przyzwyczajony - radio na 8-9 mimo tej samej prędkości .....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kapina pewnych odcinkach zupełna cisza w aucieO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Ktos juz moze znalazl jakies dodatkowe uszczelki ktore mozna zamontowac w Octavce?
kowal 2002,
Jak obecnie sprawuje się ta uszczelka przy zamykaniu? Drzwi zamykasz normalnie, czy trzeba nimi 'walić'?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
adaś, jest już dużo lepiej. Nie trzeba dużej siły do zamknięcia, czasem zatrzasną się nawet same "z rozpędu", bez popychania. Ponadto stwierdzam to, co już ktoś tu napisał; w tej chwili główną przeszkodą w lekkim zamykaniu jest "poduszka powietrzna" jaka tworzy się wewnątrz auta przy zamykaniu drzwi. Jak uchylę którąś z szyb, lub mam otwarty bagażnik to drzwi zamykają się prawie "normalnie".Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002,
A planujesz dać takie uszczelki na pozostałe drzwi?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
To jest dobra strategia - zacząć od przodu i później najwyżej tył. Za 100PLN to jakichś wielkich modów chyba się nie zrobi - chyba że zestaw chlapaczy
Jak będziesz miał chwilę, to zrób dodatkowe fotki jak ta uszelka idzie wokół drzwi.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Zamieszczone przez AdamBkowal 2002, wstawisz jakies foto tego eksperymentu, ja sie zastanawialem nad dodatkowa uszczelka od VW jetty , ona ma podwojna cos jak Superb II
Niestety w OII jest ciaśniej niż w SII i ta uszczelka wchodzi bardzo ciasno. Na początku bałem się, że uszkodzi zamek ( był bardzo naprężony ) ale teraz, po tygodniu w miarę się ułożyła i jest nawet akceptowalnie ( nie trzeba walić drzwiami )...
Jak widać na Twoich zdjęciach ta uszczelka w podstawie jest z jednej strony 'otwarta'. Ta otwarta strona idzie od strony wnętrza samochodu, czy od strony drzwi?
Komentarz
-
-
Przymierzam sie do wyciszenia auta, szczegolnie dzwieku dochodzacego z nadkoli.
Mam dylemat co do materialu do tego celu.
Generalnie wszedzie polecane sa maty drogie STP.
Ale z opisu tych mat wynika ze sa to maty tlumiace drgania blachy.
Wiec zastanawia mnie czy takie maty zapewniaja izolacje dzwiekowa, czy stanowia bariere dla przenikajacych z zewnatrz dzwiekow.
Nie wiem czy nie lepszym rozwiazaniem jest zastosowanie mat filcowych lub piankowych.
Poprosze o wypowiedzi osob, ktore maja w tym temacie doswiadczenie.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
W Fordzie Focusie I kombi, lepsza wersja wyposażenia (nówka, wówczas rocznik 2000. W rodzinie od 2000 do 2008r) nadkola były wyłożone jakimś materiałem - prawie jak wykładziny w tańszych autach, krótkie włoski z tworzywa na plastikowej bazie (jakiś filc?) - rezultat - o wieeeeele cichsze odgłosy uderzających kamyków o nadkole. Jeśli ktoś powozi się po żwirówkach, grysach itp itd, to duża korzyść... myło się to normalnie Karcherem, może odrobinę trudniej niż gładki plastik ale nie było z tym problemów. Nie wiem czemu to takie rzadkie rozwiązanie, sprawdzało się.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zsolpywPrzymierzam sie do wyciszenia auta, szczegolnie dzwieku dochodzacego z nadkoli.
Mam dylemat co do materialu do tego celu.
Generalnie wszedzie polecane sa maty drogie STP.
Ale z opisu tych mat wynika ze sa to maty tlumiace drgania blachy.
Wiec zastanawia mnie czy takie maty zapewniaja izolacje dzwiekowa, czy stanowia bariere dla przenikajacych z zewnatrz dzwiekow.
Nie wiem czy nie lepszym rozwiazaniem jest zastosowanie mat filcowych lub piankowych.
Poprosze o wypowiedzi osob, ktore maja w tym temacie doswiadczenie.
Z tego co się zorientowałem (tak w skrócie):
Zerknij na tego linka: http://stp-distribution.com/en/produ...ml?id=118&ml=1
Materiały STP zostały scharakteryzowane w 4 podstawowych atrybutach:
Vibration Absorption - Absorpcja wibracji, wibrujące materiały podobnie z resztą jak membrana głośnika wytwarzają dźwięki,
Sound Absorption - Absorpcja dźwięku, czyli zdolność materiału do przetworzenia fali dźwiękowej w energię. (Wytłumienia go)
Sound Insulation - Izolacja dźwięku, w dużym przybliżeniu będzie to zdolność do odbicia dźwięku i lub jego rozproszenia.
Thermo Insulation - Izolacja termiczna
Teraz, lekkie pianki nie tłumią za dobrze wibracji, natomiast ciężkie maty bitumiczne nie pochłaniają za dobrze dźwięków. Dorzuć do tego jeszcze różne częstotliwości, różne źródła dźwięku w różnych miejscach i mamy niezły mix, dlatego co do materiału(ów) to najlepiej dać i taki i taki albo ewentualnie jakiś wielowarstwowy, gdyż każdy materiał, warstwa służy czemuś innemu.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
W nadkolu powinno być wyciszenie. Kupiłem w ASO koszt 22zł , bo miałem głośno i myślałem że nie mam. Jak się okazało to były tylko nie zamocowane, tylko sobie luźno leżały teraz mam po dwa w nadkolu i jest ciszej.
Drzwi wyciszyłem tym http://www.apama.pl/pe-laminaty
Jest to pianka samoprzylepna , myślę aby tym wygłuszyć bagażnik i nadkola z tyłu.
Jakiś czas jeździłem bez tapicerki na drzwiach a tylko z tym wygłuszeniem grubość 5mm, wrażenie miałem jakbym jeździł z tapicerką.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Tak czytam czytam i czytam i nie wiem nic....
Będę wymieniał parownik od klimy u siebie także przy okazji chciałbym wyciszyć ścianę grodziową. Z tego co wyczytałem to mata filcowa powinna być ok.
Nie interesują mnie maty po 200-300 zł z prostego powodu nie stać mnie na nie.
Mógłby ktoś podesłać link jaką matę filcową stosował u siebie i zdaje ona egzamin ? Bo niestety na tym moim zadupiu to tylko allegro zostaje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PodbielDzisiaj jechałem golfem ojca i wcale nie jest ciszej ( pewnie wina silnika golf to 1.9TDI a octa 1.6 mpi ) za to zdecydowanie mniej słychać szum po powrocie porównałem drzwi i okazało się że octavia ma o jedna uszczelkę mniej... Trzeba by pomyśleć o przystosowaniu takiej uszczelki...
GOLF
Obrazek
Octa
Obrazek
Komentarz
-
-
W końcu zabrałem się za to co chodziło mi po głowie od dłuższego czasu - czyli wyklejenia nadkoli z tyłu. Użyłem pianki samoprzylepnej grubości 1 cm o niewyszukanej nazwie i niewygórowanej cenie. Efekt: jest ciszej - teraz zacząłem słyszeć przednie opony. Trzeba będzie więc wykleić przód, ale to w przyszłości. W sumie skończyło się na wyklejeniu wnęk, czyli pianka poszła na karoserię, bo nadkola (przynajmniej w 4x4) są z jakiegoś włochatego materiału, którego nic się nie trzyma - no może oprócz brudu :szeroki_usmiech
Dodam, ze skończyłem tez drugi etap wymiany uszczelek drzwi (na te miękkie) i tutaj też duża poprawa w wyciszeniu - o dziwo najbardziej dotyczy to dzwięku silnika.
[ Dodano: Nie 11 Sie, 13 10:33 ]
Idąc za ciosem i starając się zdążyć przed nadchodzącym wyjazdem urlopowym, wykleiłem przednie nadkola. Tak jak w przypadku tyłu, wykleiłem wnęki włącznie z błotnikami. Efekt...lepszy od spodziewanego Teraz mogę pewnie opowiedzieć na pytanie pojawiające się w tytule - naprawdę warto. Do wyklejenia przodu użyłem droższych mat o lepszym wskaźniku tłumienia o grubości 6mm, bo chciałem, jeżeli to możliwe, zniwelować przy okazji dzwięk silnika. Tutaj też jest poprawa.
IMO, biorąc pod uwagę nakład pracy i środków w porównaniu z efektem, jest to dobra inwestycja. Uzyskujemy więcej ciszy w środku auta, czyli dla miłośników CA, więcej muzyki Przy okazji, można zrobić przegląd tego co dzieje się za nadkolami, wyszyścić syf i namierzyć ewentualne ogniska korozji. Niestety czeka mnie zrobienie kilku zaprawek po urlopieJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
Komentarz